ارسال به موقع و سریع سفارشات و به دنبال آن افزایش رضایت مشتری و کاهش ضایعات در انبار از طریق بهرهگیری از استراتژی مناسب انبارداری حاصل می شود. از سوی دیگر استفاده از استراتژیهای انبارداری میتواند به گردش کار مؤثر در انبار کمک کند.
مهمترین استراتژیهای مدیریت انبار به شرح زیر می باشد:
- First expired, first out (FEFO)
- First in, first out (FIFO)
- انبارهای عبوری
- دسترسی سریع و آسان به کالاهای پرمصرف
- به اشتراکگذاری اطلاعات ضروری
- استفاده از دادهها برای مدیریت سطوح عرضه
- عدم اعتماد به ثبت دستی اطلاعات
- بررسی KPI های انبار
- اولویت قرار دادن ایمنی انباره
- آمادگی برای شرایط اضطراری
- بازخورد ۳۶۰ درجه
- تکرار عملیات
- حسابرسی و بررسی موجودی
- تکنولوژی
بکارگیری صحیح هر یک از این روشها موجب افزایش بهرهوری و دقت فعالیتهای انجام شده در انبار خواهد شد و کاهش زمان مورد نیاز برای تکمیل سفارشات را در پی خواهد داشت.